Debat

Debat: Hun håner Danmark



Asmaa 1  Enhedslisten burde selv kunne se, at Asmaa er ude på overdrevet.
En ting er, at man er modstander af vores involvering i Irak – det har man selvfølgelig lov til i et demokrati med ytringsfrihed – men at støtte mord på udsendte danske soldater.
Så kan man i hvert fald ikke sidde i Folketinget, da man ikke både kan blæse og have mel i munden.
Lars Klüver, København N
asmaa 2  Enhedslistens folketingskandidat, Asmaa Abdol-Hamid, og medlem af Folketinget Frank Aaen finder det i sin orden, at danske soldater udstationeret i Irak bliver udsat for angreb af en gruppe bevæbnede personer, der fører krig mod den lovligt valgte irakiske regering og dens støtter.
Det må konstateres, at det er yderst kedeligt, glædesløst og dybt deprimerende at tage sig venligt af personer, som åbenlyst viser sig at være ens fjende.
Kristian Kock Møller, Holbæk
asmaa 3  Jeg var modstander af, at Danmark gik med i krigen i Irak. Men nu er vi der, og så må danske soldater udføre deres arbejde.
Asmaas udtalelser omkring irakernes handlinger mod de danske soldater ikke bare tangerer landsforræderi – det er landsforræderi. Der bør rejses tiltale mod Asmaa.
Bjarne Nederby Jessen, Frederiksværk
asmaa 4  Asmaa Abdol-Hamid udøver undergravende virksomhed og er en hån mod vore udsendte soldater og deres pårørende. Den danske styrke er faktisk fortsat i Irak, fordi den irakiske – og demokratisk valgte – regering har bedt Danmark om at blive.
Godt hun nu har bekendt kulør.
Vibeke Pedersen, Gentofte
asmaa 5  Asmaa Abdol-Hamid angribes, fordi hun mener, at irakerne har ret til at føre væbnet modstandskamp, også imod de danske besættelsestropper.
At det synspunkt stadig kan forarge, eftersom retten til modstandskamp står indskrevet i artikel 51 i FNs Charter, skyldes den fordummende danske chauvinisme.
De danske besættelsestropper i Irak deltager i en FN-stridig krig, som ikke bliver lovlig af, at FNs Sikkerhedsråd senere blåstemplede aggressionen og det marionetstyre, som ‘valgtes’ under besættelsesmagtens kanoner.
Tyskerne afholdt også ‘valg’ for at legitimere deres danske marionetter.
Carsten Kofoed, København N
asmaa 7  Hun er med til at smadre et parti, som jeg tidligere selv har støttet.
Det er den irakiske regering, der sidder i landet nu, man skal støtte og ikke spredte frihedskæmpere.
Jeg håber inderligt, at Enhedslisten straffes hårdt ved næste folketingsvalg, så de ikke når over spærregrænsen.
For hvad skal vi med et parti, som ønsker at slå fredsbevarende styrker ihjel?
John Reinholdt Larsen, Taastrup
asmaa 6  Asmaas udtalelse viser så meget foragt for Danmark og danskere. Vi har gennem generationer kæmpet for at få det frie og demokratiske samfund, vi har i dag.
Hvis hun vil bo her, må hun leve efter vores normer og regler. Hun har valgt at bo her, vi har ikke bedt hende om at komme herop.
Conni Emilie Holm, Slagelse
Hvis Asmaa Abdol-Hamid allerede skulle have glemt det, så har den irakiske befolkning siden invasionen 2003 haft to folkeafstemninger, og ved sidste afstemning stemte 60 pct. af befolkningen. Resultatet blev deres nuværende regering. Har de ganske almindelige borgere i Irak ikke en rimelig ret til at leve i et land, hvor de selv bestemmer? Og nu har Iraks demokratisk valgte regering altså bedt USA og dennes allierede nedkæmpe horden af terrorister, der konstant hærger og myrder tusindevis irakiske borgere og lejlighedsvist nogle få af de fredsbevarende styrker. Men det er altså disse terrorister, som Asmaa og Enhedslisten kalder frihedskæmpere og føler sig forbundne med.
Ellen Carstensen



Daniel Panduro Maach, Stenløse:
Jeg troede, at Enhedslisten var imod alle former for vold – både fra de danske styrker og oprørerne?
Asmaa:
Enhedslisten har været imod krigen i Irak under hele processen og er det stadig. EL vil signalere, at vi ikke ønsker et ny Irak ved at sende tropper til Afghanistan. Vi vil forebygge endnu en krig. Kort sagt: Jeg ønsker ikke et nyt Irak.
Hans Buur, Liseleje:
Hvordan kan du seriøst være repræsentant for et dansk politisk parti og optræde som et respektfuldt medlem af Folketinget efter, at du har opfordret til at støtte irakiske terroristers mord på danske soldater i Irak?
Asmaa:
Jeg er imod terrorisme over hele verden. Det jeg har sagt, siger jeg i loyalitet med de danske soldater, fordi jeg ikke ønsker, at krigen skal koste fl ere menneskeliv.
Jonas Bo Jacobsen, København NV:
Når nu det ikke er det spirende demokrati i Irak du støtter, hvilke fraktioner/grupper støtter du så?
Asmaa:
Jeg støtter demokratiet i Irak, så man som iraker kan bestemme over sit eget land og blive herre i eget hus. I øjeblikket er der en forhandling mellem arbejdernes fagforening, som ønsker at olien ejes af irakerne, og de multinationale selskaber, der vil eje olien. Og jeg mener, at det der er vigtigt, at de goder, der er i Irak, går til irakerne selv.
Poul Therkelsen, Ringsted:
Hvordan kan du mene, at du bedre ved, hvad der er godt for Irak, end den lovlige regering i Irak og FN?
Asmaa:
Jeg vælger at lægge øre til det irakiske folk. Irakerne har gang på gang gjort opmærksom på, at de ikke ønsker de udenlandske troppers tilstedeværelse, og derfor angriber de os. De ønsker os ikke, så hvad laver vi der? Vores tilstedeværelse er en del af problemet og ikke løsningen. Derfor mener jeg, at det er positivt, at man nu vælger at trække tropperne hjem.

Fra BT 24 juli 2007.

Bringer hele debatten for at dokumentere hvordan almindelige danskere reagerer på tossen Assmaas udtalelser. Som man kan se er loonien Carsten Kofoed stadig lige rundt på gulvet.

6 Kommentarer

  1. Den sidste kommentar er interessant, for dér bekender hun jo faktisk kulør: Det Irakiske folk = dem der bekæmper os = terrorister.

    Astmaa og EL er trådt langt over grænsen denne gang. Intet menneske med respekt for sig selv kan stemme på EL nu.

  2. Der er nu godt nok en rød tråd, der går gennem hele sagen.
    Læg mærke til, at samtlige fra den fløj omtaler de danske styrker som en besættelsesmagt. Det siger alt. Så kan definitionen på de oprøere, vi bekæmper i Irak være mindre væsentlige. Søren Espersen har helt ret i sine bekymringer, når han er urolig for, at EL skal lække fortrolige oplysninger til fjenden (muhamedanere både herboende og i udlandet).

  3. Asmaa :Og jeg mener, at det der er vigtigt, at de goder, der er i Irak, går til irakerne selv.

    JAsååh!
    men vi danskere er nogle svin kartofler og rascister når vi mener at danmark tilhører danskerne selv ?

Skriv et svar til maltesen Annuller svar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.