Frontalangreb på Vestens kvinder – forklædt islamisme

En af Michael Rothsteins kolleger fra Norge retter et frontalangreb på Vestens kvinder i Aftenposten:

Av Hanne Nabintu Herland, religionshistoriker

LITEN RESPEKT. Voldtektsbølgen i hovedstaden rammet betimelig nær kvinnedagen og illustrerer på en grotesk måte hvor liten respekt kvinnen har i det moderne Norge. Illusjonen om den vestlige kvinnens frihet opprettholdes, selv om statistiske tall bekrefter en mørk virkelighet: Antall anmeldte voldtekter har økt med over 100 % de siste ti årene.

Hvem er gerningsmændene? Er det ikke over 60% udlændinge i Norge. Så hvem har den manglende respekt?

For den statsbestemte kvinneidyllen koker i realiteten ned til følgende virkelighet: Kvinner sitter fastspent i tidsklemma i en dobbeltarbeidende rolle som minner mest om arbeidsforhold i 1700 tallets England. En gjennomsnittlig enslig mor med to barn, det forkynte samlivsidealet i Norge anno 2007, arbeider 5-6 timer hjemme etter endte 8 timer i jobb utenfor hjemmet. Økonomien står hun alene om og har dermed sjelden råd til nevneverdige ferier.

Hvis man spurgte en kvinde fra 1700-tallet om, hvilket århundrede hun helst ville leve i, hvis hun kunne vælge – hvad da?

En jevnlig utskifting av sexpartnere gjør at barna vokser opp uten mannlige forbilder. Blir hun gravid, bærer hun eneansvaret for den tabubelagte abortskammen, og går hun ut om kvelden, er sannsynligheten for å bli voldtatt statistisk større enn i New York.

Hvad er årsagen til den enorme udbredelse af HIV/AIDS i Afrika? Det er de afrikanske mænds promiskuitet og de udbredte voldtægter. Samt visse regimers forhistoriske forhold til Vestens videnskab og teknologi  – for eksempel prævention.

Feminismens nådeløse brekkstang har ført det vestlige samfunnet inn i et verdiras som har åpnet for en kvinneforakt og et kvinnemisbruk andre kulturer sjokkeres over. Flere muslimske ledere i Kenya som jeg har intervjuet som del av et feltarbeid, mener Vestens kultur er direkte kvinnediskriminerende. En kjent muslimsk leder sa det slik: “En kvinne i det vestlige samfunn er som et dyr, det er ingen respekt for hennes kropp. Internett-pornografi har vært ukjent for oss frem til for noen få år siden, nå er det overalt. Enhver burde skjønne hvorfor vi kjemper imot en lignende samfunnsutvikling.”

Kenya? Kvindelig omskæring af småbørn med det formål at udrydde deres seksualitet. Børnebrude. Koranens kvindesyn? Min bare – hvilket forbillede?

John A. Azumah, spesialist på afrikansk islam, sier at kritikken mot det moralske forfallet i Vesten der en ensidig vekt på materialisme, en kulturdrepende sekularisering og et diskriminerende kvinnesyn er drivkrefter som fører muslimer til radikal islam. Over 70 % av alle Internett-klikk rettes, ifølge statistikk, mot pornografi der det i all hovedsak er den hvite kvinnens kjønnsorgan i bevegelse som utbrettes.

Ha ha ha ha. Offerrollen igen. Og hvor kommer de fleste søgninger efter porno på Internet fra? De muslimske lande.

Er det rart afrikanere voldtar når de kommer til Norge og erfarer hvor lite verdifull en kvinnes seksualitet er i den vestlige kulturen? Nordmenn har selv lagt an tonen. Et vanstyrt politi og et ikke-realitetsorientert dommerkorps sørger samlet for at en kvinne i dagens Norge i praksis står uten beskyttelse. Det er dessuten under en kvinnelig politidirektør at politiet fullstendig har mistet grepet og kriminaliteten nådd uante høyder. Ikke rart vekterbransjen vokser og behovet for menn med pistoltrening er økende.

Igen – det er kvindernes egen skyld – for de “sitter beruset og alene på barer om natten i miniskjørt”. De er selv ude om det. På med burkaen – ind under islams vinger og så er kvinderne fri.

På den 8. marts! Det er en OMMER. Er religionsforskere alle så blæste som hende her og Rothstein?

10 Kommentarer

  1. Tossen hader Vesten. Han giver Vesten skylden for alt dårligt mens alle andre end Vesten får æren af alt godt. Han er ikke andet end en typisk Vestofob som er blind for hvor godt vi faktisk har det.

    Det er ynkelig og det er til at brække sig over, men han er hverken den første eller den sidste af slagsen.

  2. Religionshistoriker er en decideret forkert betegnelse når kvinden er tydelig islamist og dette udtryk burde være hendes erhvervs-betegnelse- som jeg læser teksten her og andre der findes ved søgning på navnet.

  3. Jeg håber, hun får ørerne i maskinen for denne svada !

    At nogen vil gå hende efter med en tættekam – for det der er slet skjult reklame for Islam .

    Og Als- jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg er efterhånden hamrende træt af diverse muslimer og deres forskellig artede angreb på Ikke-muslimer !

    Uanset hvad der kommer fra den kant så ender det helt forudsigeligt med, at de erklærer sig som ofre for Ikke-muslimerne .

    Nu er det så de Ikke-muslimske kvinder, der svines til på forskellig måde.

    Hvad har man tænkt sig med dette – at skaffe sig sympati for muslimske kvinder eller at de Ikke-muslimske kvinder skal lægge sig efter en Islamisk adfærd ?

    Det der sker er, at man som Ikke-muslim mere inderligt forbander den dag folk fra Arabisk /islamiske lande begyndte at slå sig ned i de Vestlige lande .

    For mage til bøvl, besvær, skrig og skrål samt tilsvining af Ikke-muslimer, deres lande og kultur har andre indvandrerer ALDRIG hverken tidligere eller nutidigt praktiseret .

    Jeg kender ingen kultur så ubehøvlede og uopdragne overfor andre kulturer, som den Arabisk /Islamiske !

  4. Her kan henvises til Japan der med verdens næststørste økonomi med 127 millioner mennesker og et ganske lille fødselsoverskud i følge 2006 tal bare ikke lader ret mange fremmede komme ind til bosætning i landet. Ikke der ikke findes modsætninger i landet men erkendelsen af at modsætninger ville blive flere og alvorligere ved en anden politik end den førte på indvandringsområdet gør at der i Japan efter min opfattelse klogt fortsættes med en temmelig velfungerende metode. Et eksempel til efterfølgelse ville jeg mene.

  5. Vivi –
    Jeg er enig med dig 95 % af vejen.

    Men jeg er også overbevist om, at de kvinder (de tapre få), der uanset om de er kristne, ateister eller muslimer kæmper imod trusselskulturens kvinde undertrykkelse – omskæringer, tvangsægteskaber, overvågningen, volden og de overfyldte krisecentre, må føle sig meget ensomme og forladt af deres medsøstre.

    Hvornår har vi f.eks. set 15.000 kvinder gå i fakkeltog fra Rådhuspladsen til Christiansborg, bærende bannere og skilte med ordet: imod omskæring, imod tvangsægteskab, imod overvågning af kvinder, imod vold, frihed og ligeværd til alle.

    Eller endnu bedre – gå fra Rådhuspladsen til Islamisk Trossamfund på Dorotheavej.

    Man er pæne, vil ikke konfrontere og derved svigter man såvel menneskerettighederne som de muslimske kvinder der er brudt ud eller ønsker at bryde, men ikke tør.

    Som vist Erik Bonnerup har sagt og skrevet er det helt afgørende, at muslimske kvinder bliver sat fri, kommer ud og deltager i samfundslivet, hvis integrationen skal have en chance.

    I øvrigt er jeg vel med hensyn til integration nogenlunde lige så pessimistisk som du.

  6. # 6
    Als – prøv at lytte til de muslimske kvinder der har smidt sløret og tilsyneladende er integreret i det Danske samfund .

    Lige her og nu tænker jeg specielt på Rusdy Rashid som eet af eksemplerne .

    Jeg er ikke videre benovet over hendes “Danskhed” – for jeg er ikke eet eneste øjeblik i tvivl om, at havde hun magt som agt blev i første omgang dele af Shariaen implementeret i den Danske Retsplejelov.

    Da hun skulle giftes med sin nuværende Danske mand var betingelsen, at han konverterede til Islam.

    Begge deres børn er naturligvis muslimer – og sønnen omskåret på Islamisk vis.

    Hvis det “kun” drejede sig om integration var der mening i, at Danske etniske kvinder gik på barrikaderne for de muslimske kvinder.

    Men det gør det ikke.

    Fremtidsperspektivet, der tegner sig for den oprindelige Danske befolkning qua demografien sammen med salamimetoden, viser mere og mere Islam overalt i samfundet .

    Hvilken frisættelse er det vi skal medvirke til – og vil muslimske kvinder overhovedet denne frisættelse i Europæiske/ Dansk forstand ?

    De der kommer til de forskellige Dannerhuse for beskyttelse og hjælp – ja !

    Men velintegrede muslimske kvinder som Rashid KUNNE tegne prototypen -og hvilken frisættelse drejer dette sig om ?

  7. Vivi –

    Rusdy Rashid og de radikales fhv. vidunderbørn, Shirin Khankan, Mona Sheik, (Babar Baig, Tanwir Ahmed, Tanveer Sharif , m.fl.) giver også mig gåsehud og giver ikke meget håb for en integration, hvor mindstekravet må være accept af vore Grundlov, vort demokrati, pluralisme og tolerance og et uigenkaldeligt farvel til shariaen, der er uforenelig med en vestlig forfatning. Farvel til shariaen betyder efter min opfattelse også farvel til den megen religionsmarkering i det offentlige rum.

    Men skal vi overhovedet komme videre – samfundsøkonomisk og integrationsmæssigt, så må vi ind og gøre noget ved kvindeundertrykkelse i alle dens former. De må ud på arbejdsmarkedet, hvor de lærer sprog og lærer noget om samfundets spilleregler.Uden den ballast er de ikke rustet til at opdrage deres børn.

    Udvikler de og børnene sig så til sharia-tro-antidemokrater, som jeg vil betegne Det radikale Venstres fhv. vidunderbørn oven for – og det tror jeg, at en stor del gør, så står vi i Europa på sigt over for et voldsomt problem.

    Jeg mener, at vi i sidste instans – hvis vi fortsat ønsker en demokratisk styreform, kan blive nød til at hjemsende personer, der notorisk ikke vil demokrati og fundamentale vestlige værdier.
    De er simpelthen faret vil – og hører ikke til i vort land.

    Men indtil situationen tegner sig så akut, bør vi presse og motivere – det er i det lys jeg savner kvinders engagement rettet i mod trusselskulturens kvindeundertrykkelse.

  8. Als-

    jeg forstår til fulde hvad du mener og er ikke uenig med dig.

    Jeg personligt orker ikke at kravle op på nogen barrikader .

    Og naturligvis kan jeg da undre mig over, at de unge kvinder i dag, som er børn af min generation – årgang 45 – tilsyneladende ikke heller enten orker eller ønsker at hjælp de muslimske kvinder .

    Jeg ved ikke om der er tale om ligegyldighed eller en opgivenhed overfor hvad der har at gøre med Islam.

    Måske mangles der en udvist vilje hos vores magthavere til at sætte radikalt ind overfor de muslimer, der ikke vil integreres og langt mindre assimiliseres .

    Hvordan diverse politikere fortsat kan tro , at den almindelige Dansker fortsat vil agere økonomisk fundament for folk, der intet har tilovers for Danmark og Danskerne er mig en gåde.

    Samtidig fatter jeg ikke, at samme politikere ikke begynder at få en fornemmelse af, at Danskerne gør sig t anker om, hvordan det skal gå børn, børnebørn og deres efterkommere i et stadig mere opsplittet Danmark, hvor Islam tiltvinger sig flere og flere rettigheder.

    Hvad vi behøver for at finde ud at de potentielle fremtidsudsigter for disse vores egne er kun, at kaste et blik ud over de lande hvor Islam er fremherskende, samt at iagttage hvad der foregår i de Vestlige lande der er længere fremme i islamiseringen end vi er.

    Ud over at begynde at forholde os som du beskriver det m.h.s. til repatrieringer – så skal vi ikke forhindre indvandring til Danmark -men forhindre indvandring hertil fra de Arabisk /Islamiske lande .

    Men det er nok uresalistisk jvf. de aftaler, der foreligger mellem EU og Middelhavslandene .

    Disse går ikke alene på frihandelsaftaler, men også om den frie bevægelighed aftalelandene imellem.

    Desværre mener jeg Bath Yeór har ret når hun skriver, at Europa er under omkalfatring til Eurabia .

  9. Vi har behov for, at politikerne taler klart sprog, som den den australske premierminister Howard har gjort. Spørgsmålet er om det alligevel er nok.
    Og jeg er meget i tvivl om vi overhovedet kan flytte kvinderne. Jeg synes de kvinder, der burde være mest integrerede og nemme at flytte, er lige så uforsonligt islamistiske som mange frygter.

    Se på de ovenfor nævnte og Latifi, Asmaa, de akademikere der stod frem efter van Gogh henrettelsen og sagde på TV at han havde fået som fortjent.

    Hvis ‘blomsten’ af de muslimske kvinder er sådan – hvilket håb er der da?

Skriv et svar til Als Annuller svar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.