“Danmark fordømmer Israels planer”

Fadbamsens – og andre nyttige zombie-idioters – julehilsen til Israel …

Hvorfor er fadbamsen altid mod Israel og for enhver resolution mod Israel enten i FN eller EU eller andreIisrael-hadende organisationer ?

Heldigvis er Israel revnende ligeglade med de ryggesløse klynkende vatp…. 🙂

Og interessant er det også at kun 14 af EUs 27 lande var med i standard-fordømmelsen – det må man vel tage som et tegn på at resten ikke er lige så dumme 🙂

Som altid er de opportunister – og fake-news-msm som ritSAU – med på at hjælpe pæstilensere med deres stat nr 2 (ud over Jordan, hvor pæstilensere udgør mindst 70% af befolkningen i hvad der udgør 75% af arealet at det engelske palæstina-mandat område fra 1920, som FNs forgænger Folkeforbundet gav til UK at bestyre, vel at mærke med Balfourdeklarationen som præambel i mandatbetingelserne = et jødisk hjemland)

Men den slags info er selvfølgelig kemisk renset ud af ritSAUs klynk …

Taget herfra

Af/ritzau/

Danmark og 13 andre lande fordømmer onsdag Israels planer om at etablere 19 nye bosættelser på Vestbredden.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

– Vi opfordrer Israel til at omgøre denne beslutning samt udvidelsen af bosættelserne, lyder det i en fælles erklæring ifølge Reuters.

– Vi minder om, at sådanne ensidige handlinger, som led i en bredere intensivering af bosættelsespolitikken på Vestbredden, ikke blot er i strid med international ret, men også risikerer at øge ustabiliteten.

Den fælles erklæring er udsendt af Storbritannien, Canada, Tyskland, Belgien, Danmark, Frankrig, Italien, Island, Irland, Japan, Malta, Holland, Norge og Spanien.

Den israelske regerings sikkerhedskabinet godkendte i weekenden planerne om 19 nye bosættelser på den besatte Vestbred.

Israels finansminister, Bezalel Smotrich, sagde søndag, at dette tiltag har til formål at forhindre oprettelsen af en palæstinensisk stat.

Med de 19 nye bosættelser har den israelske regerings sikkerhedskabinet godkendt i alt 69 nye bosættelser alene i løbet af de seneste tre år, skriver nyhedsbureauet AFP.

De israelske bosættelser på den besatte Vestbredden betragtes som værende i strid med folkeretten.

Ifølge FN har udvidelsen af de ulovlige bosættelser på Vestbredden nu nået det højeste niveau siden 2017.

Vestbredden har været besat af Israel siden Seksdageskrigen i 1967. Palæstinensere har længe ønsket at gøre området til en del af en fremtidig palæstinensisk stat sammen med Østjerusalem og Gazastriben.

Hvis man ser bort fra det østlige Jerusalem, som blev besat og annekteret af Israel i 1967, bor der omkring en halv million israelske bosættere på Vestbredden sammen med omkring tre millioner palæstinensere.

Bosættelserne bliver jævnligt fordømt af FN og har i årevis været anset for at være en alvorlig hindring for fred mellem israelere og palæstinensere.

Sidste år afgjorde Den Internationale Domstol (ICJ), at israelske bosættelser på Vestbredden, i Østjerusalem og i Gazastriben er ulovlige.

Taget herfra

JyllandsPesten har præcis samme ukritisk kopierede vås … Det er jo , hvad pseudojournalister kan finde ud af : at klippe og klistre, ikke noget med kritisk analyse af våset

Her er 24nyt om de nyttige idioter

Taget herfra

Danmark i nyt angreb på Israel

25. december 202524NYTNyheder

Danmark og 13 andre lande fordømmer onsdag Israels planer om at etablere 19 nye bosættelser på Vestbredden.”Vi opfordrer Israel til at omgøre denne beslutning samt udvidelsen af bosættelserne”, hedder det i en fælles erklæring, som er udsendt af Storbritannien, Canada, Tyskland, Belgien, Danmark, Frankrig, Italien, Island, Irland, Japan, Malta, Holland, Norge og Spanien.

Den israelske udenrigsminister Gideon Saar afviste onsdag i et indlæg på X den Israel-fjendtlige erklæring og sagde, at beslutningen havde til formål at håndtere de sikkerhedstrusler, Israel står over for. ”Udenlandske regeringer får ikke lov til at begrænse jøders ret til at bo i Israel, og enhver sådan opfordring er både moralsk forkert og diskriminerende over for jøder”, sagde Gideon Saar.

Taget herfra

6 Kommentarer

  1. Forhåbentlig tager de ikke fadbamsen og statsminister evt fordømmelse, so andet end dresseret reaktioner fra det arabiske FN.

    • Israel kan selvfølgelig ikke tillade at
      der oprettes et Gaza nr. 2 på Vestbredden.

  2. Israel kan selvfølgelig ikke tillade at
    der oprettes et Gaza nr. 2 på Vestbredden.

  3. Danmark fordømmer Israels planer. Med denne fordømmelse ønsker Danmark terrorisme skal forsætte.
    Det sørgelige er: Danmark er ikke ene om dette.
    Jeg og som så mange andre er ikke enige med Danmark om dette tros det vi er danskere.
    Jeg skammer mig over at mit land kan træde så hårdt i spinaten.
    Under alle omstændigheder SKAL DER IKKE VÆRE EN TO-STATSLØSNING.
    lOGIK: De der taber en krig mister land, hvad enten det er Ukraine, Gaza og Vestbredden.
    Vestbredden er jo tros alt Judæa og Samaria.
    Længere er den ikke.

  4. Og sikke en omgang skodlande vi er i dårligt selskab med! Selv det lille fætter/kusine projekt Island er med! Vor Herre bevare os!

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.