Det skriver Christian Skaug om her
Kujonerne i det “altid” modige Frankrig har sendt deres største hangarskib til området, nu hvor det ser ud til at der IKKE skal kæmpes …

Taget herfra
Kan FN blive enige om at opfordre Iran til ikke at angribe trafikken i Hormuzstrædet? spørger Marco Rubio. Hvis ikke, hvad er FN så til for? undrer den amerikanske udenrigsminister sig.
En vigtig hindring er naturligvis FN’s Sikkerhedsråd, hvor resultatet af det amerikanske resolutionsforslag afhænger af, om Kina og Rusland nedlægger veto mod det, eller ej.
USA’s magtanvendelse i regionen, kan få begge lande til at tro, at de selv har den største fordel, hvis trafikken kan vende tilbage til normalen. Kina har brug for olien, og Rusland har ikke brug for en ny geopolitisk situation at håndtere i længere tid end nødvendigt.
Taget herfra



Der er en ting der har undret mig. Angrebet på Iran var et fælles Israelsk-Amerikansk projekt, og som I vil have bemærket ydede Israel deres. Nu kæmper Israel mod den iranske ungdomsbevægelse Hezzbollah – og de står helt alene- og deres brothers in arms giver ikke en hjælpende hånd. Hvad er meningen??
Besynderligt skriv fra Slyrgraff, hvis han
med brother in arms hentyder til USA ? Og
Hizzbollah er da ikke bare en ungdomsbevægelse.
Hezbollah betyder vist -guds parti- og er en shiamuslimsk partisanterror bevægelse understøttet af iran. Fik magten i Libanon efter Syrien med den shiamuslimske alavit assad ved roret, invaderede og ødelagde Libanon. Udryd det iranske regime, og israel kan sagtens selv klare denne modbydelige terrororganisation.
Hizbollah blev oprettet som en modstandsbevægelse mod Israels besættelse af Sydlibanon. Israel har altså været med til at skabe grundlaget.
I dag opfører forskellige dele af organisationen sig vidt forskelligt, nogle dele i Sydlibanon har faktisk beskyttet de kristne mindretal der, samt deres kirker, mens der i andre dele af organisationen bliver set gennem fingre med at medlemmer kidnapper kvinder til prostitution og hjælper med at dræbe deres mænd og brødre hvis de forsøger at befri dem.
Alawitter er hverken shia eller sunni muslimer, men udspringer fra shia og blander islam med gnosticisme, dertil er de en etnisk gruppe, som adskiller sig fra den generelle syriske befolkning. Sunni muslimer betragter dem som frafaldne muslimer, så derfor er det helt naturligt at de allierer sig med shia, da de her er accepteret og anses som en sekt.
Det hele er lidt mere nuanceret, hvis man sætter sig bare en smule ind i tingene.
Verden ville dog stadig være et bedre sted at være, uden muslimer.
Syrien overfaldt altså først Libanon ( besatte), før israel greb ind i sydlibanon. Ja sunni og shia er hinandens vantro. Alivitterne udspringer af shia. Altså parti.
Ali,s parti.
Hizbollah er blot endnu en i en endeløs række af muslimske organisationer, der alle hader jøder. Helt som alle andre muslimer.
Og alle slår de med glæde jøder ihjel, uanset vad jøder gør eller ikke gør. Derfor, hvad de enkelte muslimske fraktioner måtte hedde er uendeligt ligegyldigt. De vil alle det samme. Udrydde jøderne.