“USA 2025: Nul illegale immigranter, drabsraten falder kraftigt”

Det skriver Erling Marthinsen her

Men det er jo ALT for svært for fake-news-msm og vattede politikere at forstå : når man fjerner dem, der begår mest kriminalitet, tænk engang : så falder kriminaliteten …

Taget herfra

USA oplevede det “største fald i mordrater nogensinde” i 2025, mens der rapporteres om hermetisk lukkede grænser.

I den amerikanske præsident, Donald Trumps, første år i Det Hvide Hus, har hans administration vendt en massiv tilstrømning af illegale immigranter til nul. Faktisk er tallene negative, da mange kriminelle udlændinge bliver pågrebet af Immigration and Customs Enforcement (ICE), til stor fortrydelse for demokraterne.

Trump kommenterede udviklingen under tirsdagens kabinetsmøde i Det Hvide Hus. Breitbart News rapporterer, hvad præsidenten fortalte pressen.

“Dette hold har udrettet mere end de fleste andre administrationer kan på otte år. Vi påtog os den farligste, mest usikre, mest voldelige og mest åbne grænse i verden – noget sted i verden. Der er ingen grænse som den, vi havde, og [vi] skabte den sikreste grænse i vores lands historie.

Der er ikke blevet lukket en eneste illegal immigrant ind i USA i de sidste 12 måneder, og det vil sige – disse statistikker består af, lad os sige, politisk uvenlige mennesker… Så tallet er nul.”

Selv Trump har svært ved at tro på tallene for illegal immigration.

“Jeg ved ikke, hvordan det kan være nul, men de siger, det er nul,” sagde han.

Fald i mordraten

Trump fokuserede derefter på det kraftige fald i mordraten, som i høj grad skyldes, at ICE-agenter pågriber tusindvis af de værste udenlandske kriminelle og sender dem ud af landet.

Derudover har der været et generelt fald i kriminalitet i de værste byer, normalt styret af demokrater, da Trump-administrationen har øget politiets tilstedeværelse. I nogle byer har Trump også brugt Nationalgarden, da det lokale politi nægtede at hjælpe ICE-agenter, der kom i problemer med den lokale mafia.

Flere af disse byer har tidligere oplevet massive og voldelige demonstrationer under Black Lives Matter, kombineret med Defund the Police-politik, som har skabt en klar stigning i voldelig kriminalitet.

Ifølge rapporter, tillod Bidens åbne grænser, mindst 11.888 dømte mordere, hvoraf mere end halvdelen var dømt eller anklaget for mere end ét mord, at komme ind i USA.

“Det er, hvad de lod komme ind. Vi kan aldrig glemme de forfærdelige ting, de gjorde mod dette land.”

https://www.document.no/2025/10/06/det-naermer-seg-en-showdown-mellom-partiene-i-usa-om-utsendte-ice-agenter-ognasjonalguard

Taget herfra

8 Kommentarer

  1. > I nogle byer har Trump også brugt Nationalgarden, da det lokale politi nægtede at hjælpe ICE-agenter, der kom i problemer med den lokale mafia.

    Det er nu Border Patrol der sættes ind for at beskytte ICE. ICE har ingen jurisdiktion over for ‘almindelige’ borgere, og må derfor ikke engagere sig når de mødes med voldelige protester. Når det lokale politi så ikke vil hjælpe (og det gælder også hjælp til at beskytte demonstranterne imod sig selv) bruges Border Patrol som ICE’s ‘vagtværn’. Det var både i tilfældet Goode og Pretti (sjove navne ift. sammenhængen) folk fra Border Patrol som affyrede de dræbende skud.

    Da Walz & co i Minnesota endelig gik med på at indsætte det lokale politi, blev svjh. 700 Border Patrol straks kaldt hjem.

    • Husk hans første valgperiode. Der var en hysterisk reaktion på de 2% i NATO-bidrag. Der blev grinet og hånet, da Trump sagde at tyskerne var for afhængige af russisk gas. Man kunne ikke lægge pres på Kina, det ville være den rene ruin. Det var fysisk umuligt at bygge en ‘mur’ til Mexico. Parisaftalen var det eneste der adskilte verden fra dommedag osv osv.

      Men i dag er det alt sammen common sense, adopteret af europæiske politikere og EU, som t.ex nu gerne fører deres egne handelskrig imod Kina. Trump fører en utrolig populær politik som påviseligt fungerer. Og se hvilke partier og bevægelser som har fremgang i lande som Tyskland, Frankrig og England? Folk skeler til Trump og USA, nogle bliver inspirerede, andre med frygt og bæven.

      • AFD ønsker at genetablere rørledningerne og importere russisk gas, da det er langt billigere end at købe det fra USA.

        Import af gas fra USA, er godt i gang med at ødelægge alle muligheder for energikrævende produktionserhverv i Tyskland, hvilket vil destruere den tyske økonomi og dermed også økonomien i EU.

        Danmarks største eksportpartner er netop Tyskland, så vi er meget afhængige af at det går godt for tysk økonomi.

        • Dette er en meget vigtig pointe! Jeg anede helt ærligt ikke, at AfD ligefrem har import af gas fra Rusland som mærkesag, men det er såre logisk. Som jeg sagde allerede i 2022, det er helt utænkeligt at Tyskland cutter forbindelsen, så vil de jo fryse til vinter, men det sørgede USA, Estland og formentlig nogle ukrainere så delvist for alligevel 🙂

          Men ikke helt rigtigt at Tyskland er største eksportpartner. Sådan var det engang, men i dag er det faktisk USA (tænk Novo) -> https://virksomhedsguiden.dk/content/ydelser/modtagerlande-for-dansk-eksport/97d21f1c-149e-440b-a809-0dc02d94ff46/

          • OK, så NOVO og Mærsk har placeret USA på førstepladsen. Jeg var ikke klar over at USA igen havde indtaget førstepladsen, men NOVOs produkter indenfor insulin og slankemidler har jo direkte påvirket vores BNP og er en af hovedårsagerne til at de økonomiske nøgletal er så positive, selvom store dele af dansk industri er stagnerende.

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.