Det skriver Lars Hedegaard her efter at staten California, der – ALDRIG – har haft slaveri, har besluttet at give alle sorte 5 mill $ + lidt mere efter at slaveriet blev forbudt i hele USA for 158 år siden … logik for woke demokrater 🙁
Taget herfra
Tirsdag i sidste uge vedtog et enigt byråd i San Francisco en plan, der skal give hver af byens anslået 45.000 sorte en ”erstatning” for gamle dages slaveri på $5 millioner. Dertil kommer, at de hver skal have al gæld eftergivet, sikres en årsløn på $100.000 i 250 år (altså også efter, de er døde) samt retten til at købe et eller flere huse for én dollar.
Det anslås, at planen vil koste byen $200 milliarder, og at hver ikke-sort familie skal af med $600.000.
San Francisco står i forvejen over for et forventet budgetunderskud på $22,5 milliarder.
Californiens rabiate demokratiske venstrefløj lægger nu pres på statens demokratiske guvernør, Gavin Newsom, for at få ham til at gennemføre en lignende ”erstatning” på $360.000 til hver af statens 1,8 millioner sorte. Det vil koste $640 milliarder. Hvis guvernøren ikke kan få Californiens lovgivende forsamling til at vedtage planen, kræver erstatningsfortalerne, at Newsom gennemfører den ved et dekret.
Interessant nok har Californien, der blev optaget i den amerikanske union i 1850, aldrig haft slaveri, men det gør ingen forskel for erstatningsforkæmperne, som hævder, at alle sorte lider under noget, som de kalder et ”genetisk traume” som følge af gamle dages slaveri og efterfølgende forskelsbehandling.
Også præsident Biden er under pres for at gennemføre en lignende erstatningsordning for alle USA’s sorte.
LÆS OGSÅ:Først kom Frankrigs selvmord – snart kommer vores
Flere har spurgt, om der ikke også skal falde erstatninger til efterkommere af familiemedlemmer, som under borgerkrigen ofrede livet for at komme slaveriet til livs. Dem var der 360.000 af. Og hvad med adskillige andre grupper, som fra tid til anden har været udsat for diskrimination – indianere, italienere, irere, jøder m.fl.?
En så omfattende erstatningsplan, som de rabiate demokrater slår til lyd for, bliver naturligvis ikke realiseret alene af økonomiske grunde, men så måske en noget billigere udgave, som under alle omstændigheder vil bære ved til de racemodsætninger, som det demokratiske parti har arbejdet på at fremme, siden Biden rykkede ind i Det Hvide Hus. ”Del og hersk”, sagde de gamle romere, og det har demokraterne taget ved lære af.
Det forekommer usandsynligt, at Biden vil vove foreslå en føderal erstatningsplan, som 80 pct. af vælgerne skulle bidrage til, men man kan udmærket forestille sig, at enkelte demokratisk-styrede byer og stater vil efterkomme erstatningsfortalernes krav.
Det vil i så fald medføre en massiv udvandring af indbyggere, som hellere vil bo i stater, hvor de slipper for at skulle betale for fortidige begivenheder, som de hverken har lod eller del i.
Hvis erstatningshysteriet får lov at rulle videre, vil det med sikkerhed bidrage til yderlige at forstærke skellene mellem to amerikanske nationer – ”de røde” (republikanerne) og ”de blå” (demokraterne). Det begynder at ligne optakten til en ny borgerkrig.
Taget herfra
Dum, dummere , woke politikere fra det demokratiske parti – men IH, hvor de føler sig moralske …

Man skal jo bare trykke en masse 500.000 dollars sedler,
så hvad er problemet? Det koster næsten ingenting at
fremstille en sådan seddel, når først de er i masseproduktion.
Og så vil hver af de sorte kunne købe en halv million huse,
hvorefter alle deres boligproblemer vil være løst een gang
for alle. Udlejer man så husene til de hvide for 20 dollars
om året, giver det udlejeren en indtægt på ti millioner om
året, og det vil også løse mange sociale problemer. De hvide
bliver den nye underklasse, men fremover bor de billigt, og
alle er glade. Så hvad er problemet?
Democrats, Biden, Kamala Harris og Nancy Pelosi er geniale,
indrøm det dog!