Det skriver Hans Rustad her
Taget herfra
Lars Løkke Rasmussen har i ugevis forhandlet med Mette Frederiksen. Fredag gav han op og pegede på lederen af sit gamle parti, Venstre, Troels Lund Poulsen. Danmark har været uden regering i 45 dage, dvs. styret af et forretningsministerium.
De øvrige partier Moderaterne, Dansk Folkeparti, Danmarksdemokraterne, Konservative og Liberal Alliance har peget på Troels Lund Poulsen.
De øvrige partier har peget på Troels Lund Poulsen.
Mette Frederiksen har ikke formået at genskabe en regering på tværs af blokkene. Derfor er der ved at opstå et borgerligt alternativ. Hvis De Moderate går sammen med De Konservative, er en ny regering mulig.
Lars Løkke sidder på hegnet og vil sælge sig selv dyrt. Men Danmark kan ikke være uden regering meget længere.
Blå blok fik 77 mandater, mens rød blok fik 84. De alliancefri Moderater fik 14.
90 mandater skal der til for at få flertal i Folketinget.
Taget herfra
En “borgerlig” regering med de radigale kan kun gå galt . De radigale elsker jo at importere stemmer , læs muslimer, og det gør Dansk Folkeparti IKKE …
Mon ikke Fadbumzen går efter selv at blive statsminister for tredje gang?
Så kan Bulgur få posten som “minister for islamisering af Danmark”.
Da valget blev udskrevet, strålede Lidegaard som en 🌞
Han var allerede minister, og gned sig i sine små radigale hænder.
Nu gir’ vi den gas med importen af de kulørte, så Danmark bukker under for alvor..👺🧕
Den underdanige mandsling Martin Lidengaard bliver fuldstændig kørt rundt i manegen af de to rabiate fruentimmere Samira Nawa og Zenia Stampe.
Han er et kastreret pjok.
En omskæring der gik galt?
Jeg tror det ender med en blå mindretalsregering med kun ét parti, nemlig de konservative og Mona Juhl som statsminister. Hun kan måske undgå et flertal imod sig? Jeg tror ikke Lars Løkke fra Moderaterne kan være med til at være støtte for en rød regering. Det ville gøre ham uspiselig i fremtiden for alle også vælgerne. Han ønsker frem for at at blive i politik og i folketinget. Det er det han lever af.
Hvis et flertal accepterer Mona Juhl som statsminister i en ét-parti regering, sidder de to erklærede fjender, Løkke og Messerschmidt, ikke i regering sammen, som sidstnævnte – eller måske begge? – har lovet under valgkampen. Der bliver så meget skrig og skrål, især fra de røde 🙂
Nu må vi se, krigsminister & generalissimo Troels the lion skal være kongelig undersøger, trods at det er sæson for udkørsel af gylle. Det skal nok blive morsomt..
Problemet er om De Radigale kommer med i en Moderaterne, v og K regering. Hvis de gør det kan det være ligemeget. De Radigale er gift for det nationale Danmark.
For K og V kan det sikkert være lige meget, men ok. Vi skal heldigvis tælle til 90.
En regering, der ikke mødes med et mistillidsvotum kan sagtens være i ‘mindretal’. Måske skulle vi ønske os en 5% valgbarhedsgrænse og et efterfølgende nyvalg.
Faktisk er de fleste valg modeller afprøvet i den vestlige verden og resultaterne er lige grumsede ligemeget hvad man gør. I Danmark har vi trods alt tradition for at få tingene til at virke uanset politisk observans. Poul Schlytter var en mester, hvis nogen spørger.
Jeg tror det er Belgien der har rekord i regeringsforhandlinger, det varede flere år, og det gik så fint uden politikere til at ødelægge det hele..
Måde Labil Arrogance og Mudarat’erne elsker mere islamisering, Venstre og KOnservative ligeså
Måtte pausen vare i mange år!
Synes også det var dumt at der i artiklen står “at vi ikke kan klare os uden en regering meget længere”…
Jeg tror på alle måder at Danmark ville klare sig bedre, uden nogen af de mennesker som risikerer at “lede” vores land de næste par år.