“Tragedien i Ørebro”

“En ny Breivik-historie. Hævn for mordet på Salwan Momika?” + artikel af Karen Jespersen

Taget herfra

Når man siden 2001 aldeles forgæves har advaret mod den svenske eksempel, er det med ulyst jeg skriver om Ørebro, og jeg dækker normalt ikke kriminalitet undtagen hvis det er ud fra en statistisk vinkel. Jeg har set rigeligt med svenske forfærdeligheder gennem 25 år. Men da jeg nu kan bidrage med lidt mere til belysning af historien, end MSM kan, så gør jeg det.

Gerningsmanden er med 99% sikkerhed en lokal, arbejdsløs særling, Richard Andersson. En “enstöring”, som han kaldes. Angrebet på Komvux, som er en skole for voksne, er et angreb på indvandrere, for 90 % af dem der går der, er indvandrere. Nogle af hans poster kunne pege imod en hævn for mordet på Salwan Momika. “Ingen ideologiske motiver, ” skriver  Aftonbladet. Det bliver foreløbig magtens fortælling til det første chock har lagt sig. Det vil vare til efter begravleserne, før det bliver udnyttet politisk.

De mindrebemidlede ‘flipper’ først

Allerede ved Utøya i 2011, sagde enhver der kendte forholdene i Norden jo: “Mærkeligt at det ikke skete i Sverige,” og endelig skete det da. Mediegrippe og politikere vil elske denne historie i årevis fremover. Havde de ikke ret om, hvad som var det gode – indvandringen, og hvem der var de onde – os?

Men det er de mindrebemidlede, der ‘flipper’ først. Breivik var og er – selvom det succesrigt har været forsøgt skjult – afgjort sindssyg. Den dag det bliver de mere velovervejede, der har fået nok, så bliver målene for vold helt andre end indvandrere.

Hører man de videoklip, som findes, er det da også kun gebrokkent svensk, man hører. Går man hans Twitter-X igennem, forekommer motivet ganske klart. Posterne er udelukket rettet mod indvandringen. Vil I helt ned i detaljerne, er det hos folkedetektiverne på Flashback som sædvanligt. Der finder man også identiteten.

Taget herfra

Mindst 11 dræbte på skole i det værste masseskyderi i Sveriges historie – mand med automatvåben forfulgte elever, som løb for livet

Det skriver Karen Jespersen her

Taget herfra

Det værste masseskyderi i svensk historie fandt sted i dag i Örebro 200 km. vest for Stockholm.

Mindst 11 mennesker er blevet skut og dræbt og mange er såret på en skole for voksne. Onsdag morgen er der ikke sat tal på antallet af sårede og antallet af dræbte kan stige. Det er heller ikke oplyst om de døde og sårede er elever eller lærere.

Skoleskyderen er selv blandt de dræbte. Han identitet og mulige motiv er endnu ikke offentliggjort.

Vi ved kun, at det er en 35-årig mand, der ikke er kendt af politiet. Han var klædt i grønt tøj og havde våbentilladelse. Han skød med et automatvåben.

Han bliver kaldt en énspænder, der mere og mere kappede forbindelsen til venner og familie, og til sidst skiftede navn. (TV2)

En video offentliggjort sent tirsdag eftermiddag viser ifølge DailyMail “en tungt bevæbnet svensk skoleskytte”, der løber gennem skolens korridorer, mens han skyder folk omkring sig.

Til sidst skød han sig selv, ifølge politiet.

Politiet efterforsker hele tirsdagen mandens baggrund. De undersøger om han var en del af et netværk, som i fællesskab havde planlagt den frygtelige ugerning.

Samtidig med skyderiet var der et andet sted i byen en mordbrand. Politiet efterforsker om der er en sammenhæng mellem de to begivenheder.

Onsdag morgen er der fortsat ikke offentliggjort en identitet på den formodede gerningsmand.

Ifølge TV2’s reportage er en betydelig del af indbyggerne i Örebro indvandrerbaggrund. Og efter TV-optagelser af elever, der forlod skolen, så havde mange af dem også indvandrerbaggrund.

[ TrumpEs : der er 2 videoer, jeg ikke kan embedde ]

Taget herfra

3 Kommentarer

  1. At sammenligne ham med Breivik er forkert, grunden til deres handlinger har sikkert samme rod, men Breivik gik efter dem der var årsagen til migrationen kan forekomme og ikke migranterne selv.

    Når Sten skriver at mere velovervejede vil vælge andre mål end indvandrere, er det jo netop hvad Breivik gjorde.

    Mit bud er at de vil gå efter toppen i indvandringsindustrien, journalister, samfunds forskere, embedsmænd, jurister og politikere, samt de vil gøre det i deres hjem eller når de er på vej til og fra arbejdet. Altså folk der offentligt har forsvaret indvandringen og lagt modstanderene for had.

    De vil ikke benytte skydevåben på tæt hold, de vil i stedet have lært fra Ukraine og benytte FPV droner med sprængstof, hvis de ikke kan få fat på granater. Politiet har pt. ingen midler i de nordiske lande til at bekæmpe små droner og mig bekendt har militæret det heller ikke, ud over haglgevær, som jeg end ikke er sikker på indgår i arsenalet i Norden.

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.