“Trump er en gave til Europa”

Det skriver 24nyt her

Men det er Europa jo ikke smart nok til at indse …

Taget herfra

I et interview med Berlingske siger den tidligere CIA-direktør og general, David Petraeus, at Donald Trump bør tage æren for den udvikling, vi ser i Europa.

”Det russiske angreb på Ukraine er på en måde en gave for Europa og NATO. Gaven består i, at endelig, efter årtiers tomgang, har Europa og NATO forstået, at de skal kunne forsvare sig selv og ikke bare læne sig op ad amerikanerne. Vi ser, at NATO-landene nu træder i karakter og bevæger sig.

Europæerne bør åbne ørerne. De skal huske, at man skal tage præsident Donald Trump seriøst, men ikke bogstaveligt. De skal undgå at overreagere på det seneste tweet eller melding. De skal undgå de følelsesmæssige reaktioner. De er ukloge, ikke nyttige.

I stedet bør Europas ledere spørge, hvordan de europæiske lande kan hjælpe til med indsatsen i Mellemøsten. Det handler om at diskutere, hvordan europæiske lande kan investere i USA og omvendt. Det ville handle om at diskutere forskellige områder, hvor der er et fælles formål. Det handler om at bekræfte, at Europa rent faktisk vil bruge 3,5 procent af BNP på forsvaret. Set med Det Hvide Hus’ øjne fremstår Europa splittet, tilbageskuende og slet ikke samlet nok, hverken politisk, militært eller økonomisk. NATO-alliancen er altafgørende. Og derfor bør Europa steppe op”.

Taget herfra

1 Kommentar

  1. US-anerne har ikke holdt hvad de lovede os, for at vi accepterede Petrodollaren. Derfor afskaffer vi den nu!

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*


Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.