24nyt her om en sandhed, som ikke er gået op for fake-news-msm : “diplomati virker altså kun, hvis begge parter forhandler oprigtigt. Det har Iran aldrig gjort”
Taget herfra
Krigen mod Iran handler ikke kun om Israel eller om Mellemøsten. Det handler også om vores eget territorium. Iran har haft en finger med i ekstremisme og radikalisering i Vesten. Det glemmer mange, skriver Naser Khader i Jyllands-Posten.
”Der er givetvis mange, som i dag sidder og spørger sig selv: Er dette nu en nødvendig krig? Er det en retfærdig krig? Er det en gennemtænkt krig? Og hver gang man hører den debat, får man næsten indtryk af, at konflikten primært handler om, hvorvidt danske kommentatorer og meningsdannere kan lide eller ikke lide Trump og Netanyahu.
Det her handler om noget langt større. Det handler om, hvorvidt et regime, der siden 1979 systematisk har eksporteret revolution, terror og ustabilitet, skal have atomvåben, langtrækkende missiler og endnu større regional kontrol. Målet er krystalklart: Imamerne i Iran skal ikke have atomvåben. De skal ikke have missiler, der kan nå europæiske byer. Og de skal ikke fortsætte med at finansiere terror og kaos i Mellemøsten og resten af verden.
Og ja, nogle gange bliver man nødt til at gå i krig for at få fred. Churchill sagde det for længe siden, og det gælder stadig. Det er nemt for caffé-latte kommentatorer i København at sige ’diplomati’ i hver tredje sætning. Men diplomati virker altså kun, hvis begge parter forhandler oprigtigt. Det har Iran aldrig gjort. Så man behøver ikke at synes, Trump er hyggelig og rar. Man behøver heller ikke være fan af Netanyahu. Men måske skulle man prøve at analysere konflikten ud fra, hvad Iran faktisk er og har gjort gennem de sidste 45 år. Fremfor at sidde i København og få små jubeludbrud hver gang CNN mener, at Iran ’måske har overhånden’.”
Taget herfra
Illustrationen blev beskåret af wordpress

Leave a Reply